Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
Индивидуальные очистные сооружения: К классу индивидуальных очистных сооружений относят сооружения, пропускная способность которых...
Топ:
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
Интересное:
Финансовый рынок и его значение в управлении денежными потоками на современном этапе: любому предприятию для расширения производства и увеличения прибыли нужны...
Берегоукрепление оползневых склонов: На прибрежных склонах основной причиной развития оползневых процессов является подмыв водами рек естественных склонов...
Отражение на счетах бухгалтерского учета процесса приобретения: Процесс заготовления представляет систему экономических событий, включающих приобретение организацией у поставщиков сырья...
Дисциплины:
2022-12-30 | 24 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Mrs. Gibbons was a high school English teacher. During a private meeting with the principal over school policies, she lost her temper and called him several names in a voice loud enough to be heard in the corridor.
The next day, the principal fired her. She filed a lawsuit in federal court, claiming the school violated her right of free speech.
“A public employee cannot be fired for expressing her views,” Mrs. Gibbons’ lawyer told the judge. The school board attorney said the suit should be dismissed.
“The right of free speech applies only in public places, not private meetings,” he said. “Besides, she deserved to be fired for being disrespectful to her boss.”
Assignment 1
Write down 15 words from the texts. Use them in the sentences of your own:
1. _____________________________________________________________
2. _____________________________________________________________
3. _____________________________________________________________
4. _____________________________________________________________
5. _____________________________________________________________
6. _____________________________________________________________
7. _____________________________________________________________
8. _____________________________________________________________
9. _____________________________________________________________
10. _____________________________________________________________
11. _____________________________________________________________
12. _____________________________________________________________
13. _____________________________________________________________
14. _____________________________________________________________
15. _____________________________________________________________
Assignment 2
Give the English equivalents to the following:
1. средняя школа ________________________________________________
2. домогательства _______________________________________________
3. увольнять ________ __________________________________________
4. быть в восторге ______________________________________________
5. оставить работу ______________________________________________
6. ответственность _______________________________________________
7. отрицать ____________________________________________________
8. жаловаться ___________________________________________________
9. неуважительный ______________________________________________
10. оскорбить ___________________________________________________
Assignment 3
Translate the first 3 paragraphs of Text “The Case of the Disrespectful Teacher” into Russian.
____________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
|
Assignment 4
Give all the meanings of the word “case”.
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
Assignment 5
Fill in the prepositions:
1. … a private meeting with the principal, she lost her temper.
2. She filed a lawsuit … federal court, claiming the school violated her right … free speech.
3. Mary filed a federal court case … the supermarket company for sexual harassment.
4. We cannot be responsible … the personal conduct … our employees.
5. The right of free speech applies only … public places, not private meetings.
Assignment 6
Find the antonyms to the following:
1. be delighted -
2. final -
3. refuse -
4. private -
5. disrespectful -
Assignment 7
Answer the following questions:
1. What was Mary delighted with?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
2. What was Mary dismayed by?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3. Did Mary quit her job?
__________________________________________________________________
4. What happened during a private meeting with the principal?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
5. What did the school board attorney say?
__________________________________________________________________
Assignment 8
Put five types of questions to the texts. Ask the questions of your partner. Answer his (her) questions.
1. _____________________________________________________________
2. _____________________________________________________________
3. _____________________________________________________________
4. _____________________________________________________________
5. _____________________________________________________________
Assignment 9
Which of these words and word combinations would you use to retell the text?
Add your own word combinations and retell the texts.
1. the final straw
2. to watch
3. to be happy
4. liberty
5. personal conduct
6. punish
7. imprisonment
8. to violate
9. equal rights
10. a right of free speech
11. private meetings
1. _____________________________________________________________
2. _____________________________________________________________
3. _____________________________________________________________
|
4. _____________________________________________________________
5. _____________________________________________________________
6. _____________________________________________________________
7. _____________________________________________________________
8. _____________________________________________________________
9. _____________________________________________________________
10. _____________________________________________________________
Assignment 10
A. If you were the judge, would you decide for Mary or the Company?
B. If you were the judge, would you allow Mrs. Gibbons to get her job back?
______________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________________
UNIT 3
Warming-up. Answer the questions please:
1. What is a leave of absence?
__________________________________________________________________
2. When can you get a leave of absence?
____________________________________________________________________________________________________________________________________
3. What symptoms do you have to have to get a leave of absence?
__________________________________________________________________
Vocabulary Notes. Memorize the following words and word combinations:
1. leave of absence – отсутствие по уважительной причине, больничный лист
2. application – заявление
3. pregnancy - беременность
4. furious – рассерженный, гневный
5. disability – неспособность работать, инвалидность
6. argue – возражать, спорить
7. injury – травма
8. additional – дополнительный
9. anniversary – годовщина, юбилей
10. emergency room – отделение неотложной помощи
11. splatter – брызгать, забрызгать
12. sever – порезать, отсечь
13. tendon – сухожилие
14. index finger – указательный палец
15. permanent injury – невозместимый вред
16. owe – быть должным
Assignment 1
Check the pronunciation of the following words:
1. argue
2. emergency
3. sever
4. permanent
5. injury
6. insurance
7. unemployment
8. commissioner
9. expense
10. blood
11. touch
Read and translate the texts.
The Case of the Pregnant Woman
During her seventh month of pregnancy, Patricia took a leave of absence from her job and applied for disability compensation. When her application was turned down, Patricia was so furious she took the state Unemployment Insurance Commissioner to court.
“I was pregnant and unable to work,” Patricia complained in court. “Others get compensation when they are disabled and can’t work – why can’t I? I’m being discriminated against because I’m a woman.”
“It’s not true,” the commissioner argued. “A person can’t get disability unless he’s disabled by illness or injury, and pregnancy is neither. Besides, the additional expense of paying pregnancies would soon bankrupt the disability program.”
|
|
Индивидуальные и групповые автопоилки: для животных. Схемы и конструкции...
Наброски и зарисовки растений, плодов, цветов: Освоить конструктивное построение структуры дерева через зарисовки отдельных деревьев, группы деревьев...
Особенности сооружения опор в сложных условиях: Сооружение ВЛ в районах с суровыми климатическими и тяжелыми геологическими условиями...
Адаптации растений и животных к жизни в горах: Большое значение для жизни организмов в горах имеют степень расчленения, крутизна и экспозиционные различия склонов...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!