Историки об Елизавете Петровне: Елизавета попала между двумя встречными культурными течениями, воспитывалась среди новых европейских веяний и преданий...
Типы сооружений для обработки осадков: Септиками называются сооружения, в которых одновременно происходят осветление сточной жидкости...
Топ:
Выпускная квалификационная работа: Основная часть ВКР, как правило, состоит из двух-трех глав, каждая из которых, в свою очередь...
Теоретическая значимость работы: Описание теоретической значимости (ценности) результатов исследования должно присутствовать во введении...
Когда производится ограждение поезда, остановившегося на перегоне: Во всех случаях немедленно должно быть ограждено место препятствия для движения поездов на смежном пути двухпутного...
Интересное:
Как мы говорим и как мы слушаем: общение можно сравнить с огромным зонтиком, под которым скрыто все...
Аура как энергетическое поле: многослойную ауру человека можно представить себе подобным...
Национальное богатство страны и его составляющие: для оценки элементов национального богатства используются...
Дисциплины:
2017-09-30 | 222 |
5.00
из
|
Заказать работу |
|
|
Europeans had always been aware of the gods of ancient Greece and Rome, but their attitudes towards the non-Christian religions of other lands were mostly negative and ill-informed.
During the Enlightenment, encounters with the rest of the world led to an increase in knowledge and curiosity about other religions. At the same time, some intellectuals developed more openly critical views of Christianity and the church. The credibility of religion itself, including Christianity, became a subject of heated debate.
Religious objects were collected as comparative evidence for beliefs and practices the world over. To many eighteenth-century British eyes, they demonstrated the superstitious nature of what they described as pagan idol-worship, though sceptics regarded Christianity as no different.
Others studied them as surviving evidence of ancient religions or used similarities between objects from different cultures to chart the spread of religious ideas, and to reconstruct the history of religion.
Interest in the gods and myths of other cultures expanded rapidly during the Enlightenment. The translation of religious texts from Asia and the decipherment of hieroglyphs revealed the religious worlds of India, East Asia, and Egypt to British readers for the first time. Travellers and researchers also brought new information from the Americas, Africa, and the Pacific.
They classified the gods into pantheons, extended divine families, and identified their specific areas of responsibility. The quest was on for universal themes underlying the diversity of human religion, and for its ultimate source. Egypt and India were many people's preferred options.
Writers on religion drew parallels between gods and rituals from different cultures, and especially with the familiar worlds of Greece and Rome. Supposed similarities between the religious imageries of far distant cultures were often used to derive one mythological tradition from another.
Many Enlightenment collectors and thinkers were fascinated by religions, ancient and modern. They gathered amulets, charms and religious objects as evidence of the variety of rituals and superstitions worldwide. Objects found in temples were studied to reveal ancient beliefs and rites, including sacrifice. Artefacts found in tombs shed light on the 'afterlife' in different cultures. Objects used in magic and alchemy were collected from all over the world. Collectors were particularly interested in ancient forms and parallels between Greek, Roman, Indian and Egyptian fertility cults.
The British also studied their own use of amulets and magic. Sir Hans Sloane, the founder of the British Museum, had a collection of rings and stones supposed to have healing or protective powers. Later collectors prized the instruments of Dr John Dee, the great Elizabethan mathematician and astrologer.
VOCABULARY
|
ЛИТЕРАТУРА
1. Anderson R.G. W. The British Museum.- London, 2000.
2. Crowther Jonathan. Oxford Guide to British and American Culture. - Oxford University Press, 2001.
3. Frazee Charles A. World History. The Easy Way, Volume 1. — Barren's Educational Series, Inc, 2001.
4. Longman Dictionary of English Language and Culture. — Longman, 2000.
5. Ritter R.M. The Oxford Guide to Style. - Oxford University Press, 2002.
6. Артамонов С.Д. Сорок веков мировой литературы. В 4 кн. Кн 1: Литература Древнего Мира. — М., 1997.
7. Виноградова Н.А., Каптерева Т.П., Стародуб Т.Х. Традиционное искусство Востока. Терминологический словарь. — М., 1997.
8. Всемирная история в датах и событиях («Ларусс»)/ Пер. с франц. В. Румянцева. — М., 2002.
9. Гузик М.А. Учебный путеводитель по мировой художественной культуре: Древний Восток и Западная Европа. — М., 1999.
10. Детская энциклопедия. Т. 8. Из истории человеческого общества. - М., 1975.
11. Индия. Под ред. Ашарани Матхура. — Нью Дели, 1987.
12. Китай: знакомство с древней культурой. Исторический путеводитель. Сост. Н.Х. Ахметшин. - М., 2004.
13. Лингвистический энциклопедический словарь. - М, 1990.
14. Манро Дэвид. Мир: страны, народы, достопримечательности. Англо-русский словарь. - М., 1999.
15. Миньяр-Белоручева А.П. Англо-русский исторический словарь. — М., 1994.
16. Яо Э.А. Пособие по орфографии английского языка: Учеб. пособие. — М.: Высшая школа, 1981.
|
|
Автоматическое растормаживание колес: Тормозные устройства колес предназначены для уменьшения длины пробега и улучшения маневрирования ВС при...
Кормораздатчик мобильный электрифицированный: схема и процесс работы устройства...
Папиллярные узоры пальцев рук - маркер спортивных способностей: дерматоглифические признаки формируются на 3-5 месяце беременности, не изменяются в течение жизни...
Общие условия выбора системы дренажа: Система дренажа выбирается в зависимости от характера защищаемого...
© cyberpedia.su 2017-2024 - Не является автором материалов. Исключительное право сохранено за автором текста.
Если вы не хотите, чтобы данный материал был у нас на сайте, перейдите по ссылке: Нарушение авторских прав. Мы поможем в написании вашей работы!